Clicky

20180302

{hier de naam van uw .nl domein}.be domein kopen voordat deze gekaapt wordt? (Deel 2)


Zie hier deel 1.

NU.NL bericht er over. Merk op dat Trademark Office niet enige is met dit soort praktijken.

Het .NET domein met dezelfde naam als mijn .COM domein kwam vrij nadat de vorige eigenaar de domeinnaam opgegeven had. Ik kreeg een email van een (andere) domain registrar dat het .NET domein vrij zou komen (hierdoor werd ik wakker!) en dat ik het domein van hen kon kopen voor $90 (ik wist, da's veel te duur). Bovendien kreeg ik niet eens de garantie dat ze het domein konden leveren! Geen slapende honden wakker maken dus verder niet gereageerd.

Ik heb de domein expiratie methode opgezocht en rustig gewacht totdat het domein geheel vrij was. Daarna het .NET domein online (!) bij mijn eigen domein provider geregistreerd voor EUR10/jaar.

Algemeen advies: aan alle email met een zekere urgentie is het altijd goed om de context uit te zoeken en voordat je tot handelen overgaat, eerst een nachtje te slapen.

No comments :

Post a Comment

Real Time Web Analytics